סיון גונן4 בספט׳ 2020זמן קריאה 3 דקותאיך מארגנים את החדר לשנת הלימודים החדשהעודכן: 28 בספט׳סיון גונן מגלה איך אפשר ללמוד יותר טוב בעזרת סדר וארגון שנת לימודים חדשה,זו הזדמנות נהדרתלהכניס סדר לחדר הילדיםולייצר לילדים שלנו,שלומדים בבית הספרמרחב לימודי נעים ומזמין.אבל מה,שמתי לב לתופעה מעניינתשחוזרת על עצמה,בהרבה בתים אותם אני מלווה.אין פינות למידה בחדר הילדים, זה לא נחשב מגניב.ילדים, בעיקר בגילאים הבוגרים, יעדיפו פוף מדליק הפונה למסךבמקום שולחן, כיסא ומדף לספרים.לא מעט אמהות אומרות לי: ״גם ככה הוא מכין שיעורי בית בסלוןאו על השולחן במטבח, למה צריך שולחן בחדר״? אני מאמינה שהרגלי למידה טובים,מתחילים בסדר וארגון במרחב. המרחב בו הילד לומד,משפיע באופן ישיר על איכות הלמידה שלו. אם יש בלגן סביבו,אם אין לו פינת נעימה ומסודרת,בה הוא יכול לשבת בצורה נינוחה,הוא ידחה את הלמידהעד לדקה ה- 99 או לא ילמד בכלל.ואם יש פינת למידהאבל היא עמוסה בפריטים, שלא קשורים ללמידה ומסיחים את דעת,איכות הלמידה של הילד תושפע מהבלגן החיצוני.אני תמיד שמה דגש בהרצאות שלי,על הקשר בין בלגן חיצוני ובלגן פנימי,ובעיקר אצל ילדים.בלגן חיצוני מדכא מוטיבציה, מבלבל,ושהבלגן נוכחלא יודעים מאיפה להתחיל, לא מוצאים את חומרי הלימוד,לא מוצאים עט, מחברת.מצב זה יוצר תיסכול שמשפיע על הילדים. וכתוצאה מכך, האי סדר החיצוני מחלחל פנימה,ויוצר אי שקט ואי סדר פנימי.הפתרון למצב הוא סדר שמחזיק מעמד,וארגון נכון של מרחבי הלמידה, כי סדר במרחב גורם לסדר בראש!לא סתם אחת הדרכים לטפלבבעיות קשב וריכוז,נעשית בעזרת סדר וארגון.שורה תחתונה- לא ממליצה לוותר,על פינות למידה בחדרי הילדים. עדיף שהם ילמדו בצורה מסודרת בחדרם,ולא על השולחן במטבח. בכך, נקנה להם הרגלים חשובים גם ללמידהוגם להמשך בדרך בחייהם הבוגרים.אבל מה שחשובהוא להקפיד שהילד באמתישתמש במרחב הלמידה שלו.ופה אנחנו נכנסים לתמונה,לכן אם אתם רואים את הילד "זולג"לסלון, לספה, למטבח,אימרו לו לחזור לחדרו ולפינת הלמידה שלו.וכמו כל דבר הקשור לנושא סדר וארגון אצל ילדים,ההתמדה שלנו מאוד חשובה.אם תקפידו ותסבירו לילד שזה המרחב הנכון בשבילו ללמודוכך יהיה לו את השקט והריכוז,שלו הוא זקוק על מנת ללמוד,לא תמצאו אותו רואה טלויזיה בסלוןולומד למבחן.אז בואו נעבור לטיפים 1. התאימו את פינת הלמידה לגיל הילד (גן/ כיתות צעירות/ כיתות בוגרות). בגנים, אני קוראת לה פינת יצירה, שהיא לא פחות חשובה מפינת למידה. גובה השולחן והכיסאחשוב שיהיו מותאמים לגובה הילד. שולחן גדול מידי לילדבעיקר בכיתות הצעירות,יכול להרגיש מאיים. שולחן נמוך מידי לכיתות הגבוהות,ייתן לילד הרגשה ילדית ולא רצינית.שימו לב שהכיסא לא גבוה מידי ביחס לשולחן. כדי להימנע מישיבה כפופה ומכונסת לאורך זמן.לילדים שקשה להם לשבת, מומלץ להוסיף "פיתה"(כרית בלאנס מלאה באויר)ליציבה ואיזון. 2. להגדיר מקום לכל חפץ ואביזר. לדוגמא: כלי הכתיבה תמידחוזרים למקומם בסוף השימוש. דפי לימוד של המבחן הנוכחימאוחסנים בתיקייה הזו.שתפו את הילדים ושאלו אותם,איפה נראה להם שיהיה הכי נוח,לאחסן את כלי הכתיבה,את המחברות, ספרים.ככל שתשתפו ותערבו אותם בתהליך,ככה הם יידעו לאן להחזירוהסיכוי שישתפו פעולה עם הסדר,יהיה גדול יותר.3.שולחנות למידה נקיים מחפצים. אם אפשר לתלות מעמדים על הקירלכלי כתיבה, לאחסון דפים, זה מומלץ.אחסון מסוג זה, שומר על שולחן מאווררשקל לסדר ולנקות.אך חשוב לא להעמיס את המדפיםוהמעמדים שתלויים על הקירכדי שהניראות תישאר נעימה, מסודרת ולא עמוסה.4. לגבי רהיטים נלווים (מגירות, מידוף). אני ממש ממליצה כמה שפחות.ואם רוכשים אז לא לרכוש רהיטים,שתופסים הרבה נפח ומתנוססים לגובה. הם סוגרים את פינת הלימוד,וגורמים לאוירה חנוקה,בפינת הלמידה ובכלל בחלל בחדר. זכרו, ככל שיהיו יותר מגירות, יותר מדפים,כך תיהיה נטייה יותר לאגור וליצור בלגן. 5. למיין דפים ולהפטר ממה שלא צריך. כל הזמן השולחן צריך להיות מאוורר ללא דפים. לכן, אם מתרגלים להפטר ממה שלא צריך יותר, בעיקר לאחר מבחנים, נמנעים מאגירת דפים מיותרת שתופסת מקום ויוצרת עומס. כנ"ל לגבי גילאים צעירים,רצוי ללמד את הילדים, לעשות מיון של הציוריםולהשאיר רק את האהובים ביותר. אז זהו, הגענו לסיוםספרו אם אהבתם את הטיפים.שיהיה לכל הילדים,שנת לימודים פוריה, נעימה ומסודרת.
סיון גונן מגלה איך אפשר ללמוד יותר טוב בעזרת סדר וארגון שנת לימודים חדשה,זו הזדמנות נהדרתלהכניס סדר לחדר הילדיםולייצר לילדים שלנו,שלומדים בבית הספרמרחב לימודי נעים ומזמין.אבל מה,שמתי לב לתופעה מעניינתשחוזרת על עצמה,בהרבה בתים אותם אני מלווה.אין פינות למידה בחדר הילדים, זה לא נחשב מגניב.ילדים, בעיקר בגילאים הבוגרים, יעדיפו פוף מדליק הפונה למסךבמקום שולחן, כיסא ומדף לספרים.לא מעט אמהות אומרות לי: ״גם ככה הוא מכין שיעורי בית בסלוןאו על השולחן במטבח, למה צריך שולחן בחדר״? אני מאמינה שהרגלי למידה טובים,מתחילים בסדר וארגון במרחב. המרחב בו הילד לומד,משפיע באופן ישיר על איכות הלמידה שלו. אם יש בלגן סביבו,אם אין לו פינת נעימה ומסודרת,בה הוא יכול לשבת בצורה נינוחה,הוא ידחה את הלמידהעד לדקה ה- 99 או לא ילמד בכלל.ואם יש פינת למידהאבל היא עמוסה בפריטים, שלא קשורים ללמידה ומסיחים את דעת,איכות הלמידה של הילד תושפע מהבלגן החיצוני.אני תמיד שמה דגש בהרצאות שלי,על הקשר בין בלגן חיצוני ובלגן פנימי,ובעיקר אצל ילדים.בלגן חיצוני מדכא מוטיבציה, מבלבל,ושהבלגן נוכחלא יודעים מאיפה להתחיל, לא מוצאים את חומרי הלימוד,לא מוצאים עט, מחברת.מצב זה יוצר תיסכול שמשפיע על הילדים. וכתוצאה מכך, האי סדר החיצוני מחלחל פנימה,ויוצר אי שקט ואי סדר פנימי.הפתרון למצב הוא סדר שמחזיק מעמד,וארגון נכון של מרחבי הלמידה, כי סדר במרחב גורם לסדר בראש!לא סתם אחת הדרכים לטפלבבעיות קשב וריכוז,נעשית בעזרת סדר וארגון.שורה תחתונה- לא ממליצה לוותר,על פינות למידה בחדרי הילדים. עדיף שהם ילמדו בצורה מסודרת בחדרם,ולא על השולחן במטבח. בכך, נקנה להם הרגלים חשובים גם ללמידהוגם להמשך בדרך בחייהם הבוגרים.אבל מה שחשובהוא להקפיד שהילד באמתישתמש במרחב הלמידה שלו.ופה אנחנו נכנסים לתמונה,לכן אם אתם רואים את הילד "זולג"לסלון, לספה, למטבח,אימרו לו לחזור לחדרו ולפינת הלמידה שלו.וכמו כל דבר הקשור לנושא סדר וארגון אצל ילדים,ההתמדה שלנו מאוד חשובה.אם תקפידו ותסבירו לילד שזה המרחב הנכון בשבילו ללמודוכך יהיה לו את השקט והריכוז,שלו הוא זקוק על מנת ללמוד,לא תמצאו אותו רואה טלויזיה בסלוןולומד למבחן.אז בואו נעבור לטיפים 1. התאימו את פינת הלמידה לגיל הילד (גן/ כיתות צעירות/ כיתות בוגרות). בגנים, אני קוראת לה פינת יצירה, שהיא לא פחות חשובה מפינת למידה. גובה השולחן והכיסאחשוב שיהיו מותאמים לגובה הילד. שולחן גדול מידי לילדבעיקר בכיתות הצעירות,יכול להרגיש מאיים. שולחן נמוך מידי לכיתות הגבוהות,ייתן לילד הרגשה ילדית ולא רצינית.שימו לב שהכיסא לא גבוה מידי ביחס לשולחן. כדי להימנע מישיבה כפופה ומכונסת לאורך זמן.לילדים שקשה להם לשבת, מומלץ להוסיף "פיתה"(כרית בלאנס מלאה באויר)ליציבה ואיזון. 2. להגדיר מקום לכל חפץ ואביזר. לדוגמא: כלי הכתיבה תמידחוזרים למקומם בסוף השימוש. דפי לימוד של המבחן הנוכחימאוחסנים בתיקייה הזו.שתפו את הילדים ושאלו אותם,איפה נראה להם שיהיה הכי נוח,לאחסן את כלי הכתיבה,את המחברות, ספרים.ככל שתשתפו ותערבו אותם בתהליך,ככה הם יידעו לאן להחזירוהסיכוי שישתפו פעולה עם הסדר,יהיה גדול יותר.3.שולחנות למידה נקיים מחפצים. אם אפשר לתלות מעמדים על הקירלכלי כתיבה, לאחסון דפים, זה מומלץ.אחסון מסוג זה, שומר על שולחן מאווררשקל לסדר ולנקות.אך חשוב לא להעמיס את המדפיםוהמעמדים שתלויים על הקירכדי שהניראות תישאר נעימה, מסודרת ולא עמוסה.4. לגבי רהיטים נלווים (מגירות, מידוף). אני ממש ממליצה כמה שפחות.ואם רוכשים אז לא לרכוש רהיטים,שתופסים הרבה נפח ומתנוססים לגובה. הם סוגרים את פינת הלימוד,וגורמים לאוירה חנוקה,בפינת הלמידה ובכלל בחלל בחדר. זכרו, ככל שיהיו יותר מגירות, יותר מדפים,כך תיהיה נטייה יותר לאגור וליצור בלגן. 5. למיין דפים ולהפטר ממה שלא צריך. כל הזמן השולחן צריך להיות מאוורר ללא דפים. לכן, אם מתרגלים להפטר ממה שלא צריך יותר, בעיקר לאחר מבחנים, נמנעים מאגירת דפים מיותרת שתופסת מקום ויוצרת עומס. כנ"ל לגבי גילאים צעירים,רצוי ללמד את הילדים, לעשות מיון של הציוריםולהשאיר רק את האהובים ביותר. אז זהו, הגענו לסיוםספרו אם אהבתם את הטיפים.שיהיה לכל הילדים,שנת לימודים פוריה, נעימה ומסודרת.
Comentários